Unilääke: 19.10
Sänkyyn: 20.10, nukahti nopeasti.

Kello 23.30 itki sängyssään. Sain rauhoitettua takaisin uneen.

Kello 1.30 tuli viereen ja aloitti samantien raivoamisen. Peitto oli huonosti. Oli kuuma. Minun käsi osui hänen peittoonsa. Kaikki oli huonosti. Nukahti hetkeksi ilman peittoa sänkyyn sillä tavalla, että minulle ei ollut tilaa. En uskaltanut liikkua, jos hän vaikka vaipuisi syvään uneen. Olin poikki. Mies oli poikki. Vähän ajan päästä hän havahtui ja jatkoi kiukkua. Siirsin rimpuilevan ja itkevän lapsen pois makuuhuoneesta sohvalle. Siinäkin oli kaikki huonosti. Tyynyt lentelivät. Peitto lensi. Kaikki huonosti. "Sä et rakasta mua!" Rimpuilua. Itkua. Kiukkua. Raivoa. Potkimista. Lyömistä. Pään lyömistä sohvan reunaan. Olin ihan valmis soittamaan jonkun hakemaan tuon riivatun lapsen pois. Väsytti niin paljon.

Nukahti sohvalle lopulta. Minä jäin siihen myös. Kuopus O tuli myös sohvalle nukkumaan viereeni. Jossain vaiheessa M halusi mennä nukkumaan meidän vanhempien sänkyyn. Siirryimme sinne. Melkein heti O alkoi itkeä. Otin hänet mukaan. Loppuyö meni jotakuinkin hyvin.

M heräsi aamulla noin 7.30 rauhallisena.